Μαθησιακές Δυσκολίες: Πώς επηρεάζεται το σύστημα της οικογένειας;
Οι οικογένειες λοιπόν που έχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι σημαντικό να είναι επαρκώς «εξοπλισμένοι» για τη διαχείριση τους. Μα από τις βασικές και πρώτες κινήσεις που χρειάζεται να κάνουν οι γονείς είναι η ενημέρωση. Η σωστή και κατάλληλη ενημέρωση μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους: είτε μέσα από βιβλία, εκπαιδευτικά σεμινάρια ή συναντήσεις με ειδικούς (λογοθεραπευτές ή ψυχολόγους), με σκοπό οι γονείς να έχουν κατάλληλες γνώσεις για την φύση του θέματος και για τη σωστή αντιμετώπιση του. Σε δεύτερο επίπεδο, θα ήταν εξαιρετικά ωφέλιμο τα μέλη των οικογενειών να υποστηριχθούν ψυχοσυναισθηματικά. Τόσο το παιδί, όσο και οι γονείς, αλλά και τα υπόλοιπα μέλη εάν ενδείκνυται, να απευθυνθούν σε ειδικούς ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές) ή ακόμη και ομάδες γονέων. Έτσι, σε περίπτωση που κλονιστεί η ισορροπία της οικογένειας λόγω των μαθησιακών δυσκολιών, υπάρχει η επιλογή οι γονείς να απευθυνθούν σε έναν οικογενειακό σύμβουλο. Μέσα από τέτοιου είδους συνεδρίες η οικογένεια μπορεί να επωφεληθεί πολύπλευρα. Για παράδειγμα, μπορεί να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν τα ενδόμυχα συναισθήματα που ενδεχομένως έχουν για το συγκεκριμένο ζήτημα, να μάθουν να επικοινωνούν καλύτερα μεταξύ τους, να αλληλεπιδρούν πιο αρμονικά και λειτουργικά και άλλα πολλά. Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε, ότι το να απευθυνθούν σε έναν ειδικό θα είναι ωφέλιμο και βοηθητικό.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Η Διαδικασία της Ενσωμάτωσης στα Πλαίσια της Συνθετικής Ψυχοθεραπείας *Το παρόν αποτελεί επιμέλεια/ μετάφραση του κεφαλαίου 9 του βιβλίου με τίτλο «Relational Integrative Psychotherapy, Engaging Process and Theory in Practice» της L.Finley. Ο τρόπος με τον οποίο η συνθετική ψυχοθεραπεία περιγράφει τον όρο ‘Ενσωμάτωση΄ αφορά την αίσθηση της ολότητας
Συναισθηματικές & Ψυχικές Επιπτώσεις της Σύγκρισης Γονέων στη σχέση μεταξύ Αδελφών
Αυτό που προτείνεται από τους ειδικούς, είναι να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης μεν, αφήνοντας τη τελική λύση στα χέρια των παιδιών τους δε (Smith,2004). Οι γονείς πρέπει με προσεχτικούς χειρισμούς να δείχνουν ισόποσα τα θετικά τους συναισθήματα στα παιδιά, να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, και να ασκούν το ίδιο μερίδιο ελέγχου. Αν αυτά δεν επιτευχθούν, είναι πιθανό να καλλιεργηθούν μειονεκτικά συναισθήματα, έντονη μελαγχολία, εκδικητική συμπεριφορά, συμπλέγματα κατωτερότητας, αίσθημα αδικίας στο παιδί που νιώθει ότι αδικείται.
Διαζύγιο: Όταν χωρίσουν οι γονείς, «χωρίζει»και η οικογένεια;
Όλοι γνωρίζουμε τι είναι η οικογένεια και ποια είναι για εμάς. Τι συμβαίνει, όταν τα αρχικά μέλη της οικογένειας έρχονται σε ρήξη και αποφασίζουν να χωρίσουν; Στις μέρες μας τα διαζύγια αυξάνουν συνεχώς. Η διαδικασία του διαζυγίου σαφώς και δεν είναι εύκολη, ιδίως, όταν υπάρχουν και παιδιά. Τότε η απόφαση είναι πιο δύσκολη και οι συνέπειες πιο περίπλοκες. Όταν οι γονείς χωρίζουν, αναμφίλεκτααλλάζει η οικογένεια τους. Ισχύει, όμως, το ίδιο και για τα παιδιά;
Θεραπευτικό Κλείσιμο. Απόφαση κοινή, μονομερής ή αναγκαστική;
Συνοψίζοντας, είναι εμφανές πως οι καλύτερες αποφάσεις για θεραπευτικό κλείσιμο είναι οι αμοιβαίες. Ωστόσο, η διακοπή της θεραπείας μπορεί να προκύψει και από καταστάσεις που το επιβάλουν ή από αποφάσεις που είναι μονομερείς. Σε κάθε περίπτωση, ένας θεραπευτής δεν πρέπει να ξεχνάει ότι μέρος του ρόλου του είναι να βοηθάει τους θεραπευόμενους να αντιμετωπίσουν τον πόνο του αποχαιρετισμού ως μέρος ενός νέου ξεκινήματος. Στην ουσία, το κλειδί είναι να αντιμετωπίσουν από κοινού την πραγματικότητα της μετάβασης καλωσορίζοντας τόσο τον πόνο του τέλους όσο και τον ενθουσιασμό των νέων εμπειριών.
Διαταραχές Ύπνου στα παιδιά και τους εφήβους.
Ο ύπνος θεωρείται μια εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία για την επιβίωση του ανθρώπου και χαρακτηρίζεται από περιοδική αδράνεια του σώματος και μειωμένη συνείδηση. Χάρις αυτόν γίνεται αποκατάσταση των λειτουργιών και διατήρηση της ομοιόστασης του οργανισμού, ώστε το άτομο να μπορεί να ανταπεξέρχεται με επιτυχία στις προκλήσεις της καθημερινότητας. Τι γίνεται όμως όταν αυτή η πολύτιμη λειτουργία διαταράσσεται; Σύμφωνα με πληθώρα ερευνών, η διατάραξη του ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε ποικίλα προβλήματα σωματικής αλλά και ψυχικής υγείας ανεξαρτήτως ηλικίας.
”Μωρά-Θαύματα”. Τι αντίκτυπο έχει στην ψυχική υγεία των γονέων η εισαγωγή του νεογέννητου μωρού τους στην Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών (ΜΕΝΝ);
”Μωρά – Θαύματα”. Τι αντίκτυπο έχει στην ψυχική υγεία των γονέων η εισαγωγή του νεογέννητου παιδιού τους στη Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών; Η άφιξη ενός μωρού αποτελεί ένα όμορφο και ευχάριστο γεγονός για την οικογένεια. Εκτός όμως από την ομαλή πορεία της γέννησης ενός μωρού, υπάρχει και το φαινόμενο της προωρότητας, το οποίο σημειώνει αύξηση
Ψυχοθεραπεία και μητρική γλώσσα
Ψυχοθεραπεία & μητρική γλώσσα Μέσα σε ένα συνεχές κλίμα αλλαγής κάνει ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία της η χρήση της τεχνολογίας η οποία δίνει λύσεις σε ποικίλαπροβλήματα. Από τις αλλαγές σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη και η ψυχοθεραπεία. Η παραδοσιακά δια ζώσης διαδικασία της ψυχοθεραπείας αρχίζει να αμφισβητεί και να επαναπροσδιορίζει
Η αίσθηση του «ανήκειν».
Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ «ΑΝΗΚΕΙΝ» Ο άνθρωπος ως υποκείμενο, από τη στιγμή της σύλληψης του, πριν ακόμα γεννηθεί, αρχίζει να «ανήκει»μέσα στον κόσμο. Εισέρχεται μέσω των προβολών των γονιών του, καθώς μιλάνε, φαντάζονται για εκείνο πως θα είναι και δημιουργούν προσδοκίες, εντάσσοντάς το με έναν συμβολικό τρόπο στην οικογένεια και στην κοινωνία. Γίνεται μέλος της οικογένειας του, κατοχυρώνοντας τη θέση του με τη γέννηση του. Το βρέφος
Συναισθηματική Εμπερίεξη (Holding & Containing in Relational Integrative Psychotherapy )
Κράτημα και Εμπερίεξη Το κράτημα (συναισθηματική εμπερίεξη/κράτημα) και η εμπερίεξη οδηγούν τη σκέψη σε μια μεταφορά σχετική με το πώς η μητέρα κρατάει και εμπεριέχει το παιδί της. Το κράτημα αναφέρεται στην πραγματική συμβολική εικόνα της μητέρας να κρατά τρυφερά και προστατευτικά το μωρό στην αγκαλιά της. Στη θεραπεία αυτή η έννοια επεκτείνεται ώστε να συμπεριλάβει